Η θέσης της γυναίκας, η βιωσιμότητα και η ηθική στη μόδα βασικά θέματα στην ατζέντα.

Μια εκδήλωση με επίκεντρο τη βιομηχανία της μόδας και οδηγό την ευσυνείδητη κατανάλωση, την ενίσχυση της γυναικείας ενσωμάτωσης, τη βιωσιμότητα και την προβολή μιας «ηθικής μόδας», έγινε την Τετάρτη 27/11 στο Μέγαρο Μουσικής. Την εκδήλωση οργάνωσαν το Vogue Greece και η εφημερίδα Καθημερινή, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της εφημερίδας.

   Επίσημη προσκεκλημένη της εκδήλωσης με τίτλο “Change Makers” ήταν η Άννα Γουίντουρ, η γυναίκα που θεωρείται ότι έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της μόδας, επικεφαλής του αμερικανικού Vogue, στην πρώτη της ευρωπαϊκή εμφάνιση μετά την ανάληψη των καθηκόντων της ως Global Content Advisor του παγκόσμιου εκδοτικού οίκου Conde Nast.

   Η Άννα Γουίντουρ συζήτησε για τον ρόλο της Vogue στο μέλλον και τις πρωτοβουλίες της Conde Nast στην ηθική της μόδας και στην ευσυνείδητη κατανάλωση, πλαισιωμένη από τη Μαρέβα Γκραμπόβσκι, συνιδρύτρια της εταιρίας Zeus+Dione και προσωπικότητες από τον χώρο της μόδας όπως η Κάρα Σμιθ και η Ντάνα Τόμας, μαζί με την επικεφαλής του Vogue Greece, Θάλεια Καραφυλίδου.

   Οι ομιλήτριες ήταν όλες γυναίκες.

Ελληνίδες σχεδιάστριες, όπως η Χριστίνα Μαρτίνη, η Μαρία Λαλαούνη και η Ριάνα Κούνου, έδωσαν το στίγμα της ελληνικής μόδας σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης.

    Η γυναικεία παρουσία κυριαρχούσε και στο κοινό στην κατάμεστη αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής, με εκπροσώπους κυρίως της μόδας, της επιχειρηματικότητας και του Τύπου.

   Για την ηθική στη μόδα και τη συμπεριληπτικότητα των γυναικών στη βιομηχανία της μόδας, μίλησε η εκδότρια της Vogue Greece, Αλεξία Κορωναίου, δίνοντας έμφαση, τόσο στις μεγάλες αξίες που υπηρετεί το περιοδικό, όσο και στην επιρροή της ελληνικής μόδας.

   Οι ομιλήτριες έθεσαν το πλαίσιο μιας ηθικής μόδας για το μέλλον, αναδεικνύοντας την ανάγκη υπευθυνότητας και σεβασμού στο περιβάλλον σε όλη την αλυσίδα της παραγωγής ως τον τελικό καταναλωτή. Αναφέρθηκαν επίσης και στις επιπτώσεις της «ανεύθυνης παραγωγής» στη γεωργία, την ατμόσφαιρα και τη σπατάλη των πρώτων υλών.

   Στην εκδήλωση επισημάνθηκε ότι υπάρχει μια υπερπαραγωγή στη βιομηχανία της μόδας, πολλαπλάσια του παγκόσμιου πληθυσμού και των αναγκών μας, και ότι για μια υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, πρέπει να δώσουμε έμφαση στην ανακύκλωση, στην απαγόρευση των επικίνδυνων χημικών, στην απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης, στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (με γνώμονα τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών), στην εκπαίδευση των γυναικών (που είναι το 80% του συνολικού εργατικού δυναμικού της βιομηχανίας μόδας) και στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

   Όπως είπε χαρακτηριστικά η Κάρα Σμιθ, «πρέπει να καλύπτουμε τις ανάγκες του παρόντος, χωρίς να περιορίζουμε τις δυνατότητες των μελλοντικών γενιών να καλύπτουν τις δικές τους».

   Η Vogue πρωτοπορεί ανοίγοντας και τον κοινωνικό ορίζοντα. Είναι το περιοδικό που πρόβαλε στο εξώφυλλό του διεμφυλικό μοντέλο, την μόδα του χιτζάμπ, εύσωμα άτομα, και οι συντελεστές του είναι υπερήφανοι που δεν έχουν ταμπού με την ηλικία, το μέγεθος, τη φυλή ή άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γυναίκας. Βίντεο που παρουσίαζαν όλες αυτές τις πτυχές και τα καλά παραδείγματα, πλασίωσαν την εκδήλωση.